Nekolicini vas je u nekom trenutku do uha doprla skraćenica B2B. Neko vam je možda i objasnio šta je u pitanju, ali informacije su se nekako zagubile u kratkoročnom pamćenju. Ipak, kao osoba koja želi da otkrije nove horizonte poslovanja, opet nailazite na ovaj pojam i nalazite da vam nije baš najjasniji. Ne brinite. U tekstu koji sljedi otkrićemo vam šta je B2B poslovanje i kakve benefite vam može donijeti.
Značenje
B2B je skraćenica za pojam “business to business” - elektronsko poslovanje koje olakšava saradnju između različitih firmi ili kompanija. Konkretno, B2B predstavlja udruženu trgovinu dvije ili više kompanija pomoću web-tehnologija i Interneta. Ili, još jednostavnije, u pitanju je proces kupovine i prodaje na jeftiniji, brži i jednostavniji način.
B2B pruža brojne mogućnosti kada je prodaja u pitanju - od veleprodaje, preko lanaca distribucije velikih trgovina i prodaje organizacijama, do snabdjevanja i preprodaje.
Benefiti B2B poslovanja
Bilo da ste već stvorili brend ili tek izlazite na tržište, važno vam je da proces prodaje teče lahko i brzo. Jedan od najboljih načina da to učinite jeste da pomenute proizvode prezentujete putem Interneta.
Pomoću web-sajta i elektronskog kataloga omogućavate klijentima da brže i lakše dođu do vas i sa par klikova naprave narudžbu. Svaka narudžba se obrađuje digitalnim putem, a kako je Internet dostupan 24/7 i cijene online usluga su prilično niske, ušteda vremena i novca je očigledna.
Pored toga, B2B prodaja vam omogućava da lahko dođete do povratnih informacija i shodno tome, lakše upravljate logistikom, cijenama i zalihama proizvoda. Također, biće vam jednostavnije da napravite klasifikaciju kupaca.
Opšti statistički podaci o B2B
U posljednje dvije decenije, zajedno sa širenjem Interneta i B2B poslovanje je počelo da uzima maha. Danas, softverska rješenja, mobilne tehnologije i vještačka inteligencija u njegovoj službi ozbiljno mijenjaju statistiku u korist B2B.
Praćenje ove statistike vam pomaže da vidite u kom smjeru se kreće Business to Business prodaja. Na primjer:
- U prošloj godini ovaj tip prodaje je porastao za 25%.
- Oko 57% klijenata je u B2B procesu još prije nego što upozna distributera ili proizvođača.
- Prije nego što kontaktiraju predstavnika prodaje, oko 64% kupaca će pogledati web-sajt dobavljača.
- Firme koje njeguju odnose sa potencijalnim klijentima putem B2B zarađuju oko 50% više, dok im se troškovi smanjuju za oko 33%.
- Oko 58% organizacija skuplja podatke o B2B distributerima preko socijalnih mreža.
Pored toga, moramo imati u vidu i kako procentualno određeni elementi trgovine utiču na samu prodaju. Dakle:
- U 53% slučajeva prodaja će biti zaključena na osnovu reputacije proizvođača i distributera.
- U 47% slučajeva cijena će biti odlučujuća stavka za sklapanje dogovora.
- Na prodaju će u 43% imati uticaj lojalnost mušterija, a lakoća kupovine u oko 38%.
B2B planiranje i marketing
Gore pomenuta statistika ukazuje na to da je potrebno posebnu pažnju posvetiti i B2B marketingu, koji opet pruža brojne mogućnosti. Bilo da šaljete direktne imejlove, postavljate banere ili koristite socijalne mreže, Internet vam omogućava da brzo izgradite reputaciju i doprete do većeg broja klijenata.
Naravno, prije samog reklamiranja, potrebno je da pokrijete segmente, poput transparentnosti informacija o poizvodu, stanja zaliha, praćenja isporuka, itd. Kao što smo pomenuli ranije, pomoću Interneta sve ovo se nalazi na par klikova mišem, kako za potencijalne kupce tako i za vas.
S toga pridružite se na ALX platformu već danas i zakoračite u novu eru poslovanja.